စာဖတ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားသည္ မည္သည့္ေဒသ၊ မည္သည့္အခါကာလ၊ မည္သည့္အေျခအေနမ်ဳိးတြင္မဆို မေဖါက္မျပန္ အၾကြင္းမဲ့မွန္ကန္ေတာ္မူေၾကာင္း သိပံၸပညာ၏ေတြ႔႐ိွခ်က္မ်ားကို ဖတ္႐ႈသိျမင္ရျခင္းျဖင့္ ျမတ္စြာ ဘုရားႏွင့္တကြ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကို ပိုမိုၾကည္ညိုသဒါၶပြား မ်ားေစရန္ရည္သန္လ်က္ ဤ “အနတၲ”တရားေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ သိပံၸပညာေတြ႔႐ိွခ်က္မ်ား ကို ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားအဓိကေဟာၾကားခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားတြင္ ေပါင္းစပ္ထားေသာ႐ုပ္နာမ္ တရားအားလံုး၊ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ရပ္မ်ား၏မတည္ျမဲျခင္း၊ “ဝိညာဥ္” (ဝါ) “အတၲ”ဟူ၍မတည္႐ိွျခင္း သို႔မဟုတ္ ေလာကီ ေလာကုတၲရာတရားတို႔၌ ခိုင္ျမဲေသာျဒပ္ အႏွစ္အသားမ႐ိွျခင္းႏွင့္ အဆက္ မျပတ္ ေျပာင္းလဲေနေသာျဖစ္စဥ္၌ ထာဝရတည္ျမဲေသာေကာင္းကင္ဘံုဟူ၍မ႐ိွျခင္းမ်ားကို ေဟာ ၾကားထားေပသည္။
“အနတၲ” (ဝါ) “အတၲမ႐ိွျခင္း” သေဘာသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားအားလံုး၏ ဗဟိုမ႑ိဳင္ျဖစ္ေပသည္။ “အနတၲ” သေဘာကိုသင္ၾကားေပးျခင္း၌ ေလးနက္သိမ္ေမြ႔ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားတန္ဖိုး႐ိွေပသည္။ လူတို႔သည္ “အတၲ” ကို အမွန္ တကယ္႐ိွသည္ဟု ယံုၾကည္ေနသမွ်ကာလပတ္လံုး တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ျခင္းကို စြန္႔ပယ္ႏိုင္လိမ့္ မည္မဟုတ္။ “အတၲ” (ဝါ) ငါ၊ ငါ့သား၊ ငါ့မယား၊ ငါ့ဥစၥာဟူေသာ တပ္မက္မႈတဏွာေၾကာင့္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အစ႐ိွေသာ ကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔ကိုျဖစ္ေပၚေစေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ “အတၲ” (ဝါ) “ငါ” ႐ိွသည့္ေနရာတိုင္း၌ စင္ၾကယ္ေသာကိုယ္က်င့္ သီလမ႐ိွႏိုင္” ဟု မိန႔္ဆိုေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
‘ငါ’ ဟူေသာယူဆခ်က္ကို ေမာင္းထုတ္လိုက္စမ္းပါ၊ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔၍ အမ်ားအက်ဳိးသယ္ပိုး ျခင္းသည္ ၄င္း၏ေနရာမွန္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရား အေျခခံေပၚတြင္ ျပန္လည္ေနရာရျပီးသား ျဖစ္သြားေပလိမ္မည္။ “THE SUPREME SCIENCE OF THE BUDDHA”, P 113-114.
“အနတၲ” ဆိုသည္မွာ အလံုးစံုေသာ ဘံုသံုးပါးတို႔၌ျဖစ္ေသာ အရာဟူသမွ်သည္ “အတၲ” မဟုတ္ ငါမဟုတ၊္ အႏွစ္အသားမ႐ိွ၊ မိမိအလိုအတိုင္းမျဖစ္၊ အစိုးမရဟု အဓိပၸါယ္ရေပသည္။
နာမ္ႏွင့္႐ုပ္-သဘာဝျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ဗုဒၶ၏အျမင္မွာ ၄င္းျဖစ္ရပ္အားလံုးသည္ အစစ္အမွန္မဟုတ္ဘဲ အျမင္မွားျခင္း (illusion)မ်ားသာျဖစ္ၾကေပသည္။ ႐ုပ္ဝတၴဳအေကာင္ အထည္အေနျဖင့္ျမင္ေတြ႔ေနရျခင္းမွာ အစစ္အမွန္မဟုတ္ဘဲ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ျခင္း (illusion)သာျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ မီးလံုးၾကီးကိုသာဓကျပ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေပ သည္။
မီးလံုးၾကီးတစ္လံုးကို စက္ဝိုင္းလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း လ်င္ျမန္စြာလွည္႔ပတ္ျခင္း ျဖင့္ မီးကြင္း ၾကီးတစ္ခုသဖြယ္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုမွ် ျမင္ေတြ႔ၾကရေပမည္။ ဤျမင္ေတြ႔ရေသာ မီးကြင္းၾကီးမွာ အမွန္တကယ္မီးကြင္းၾကီးမဟုတ္ဘဲ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ျခင္း (illusion)သာျဖစ္ေပသည္။ ဤဥပမာမွ အခ်ဳိ႔ေသာအေျခအေနမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအတြင္း၌ ေ႐ြ႔လ်ားမႈသည္ တည္ျငိမ္ မႈဟူေသာအျမင္မွားကို ဖန္တီးေပးႏိုင္ေၾကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိရေပသည္။
ပတၲျမားအစစ္၊ စိန္အစစ္တို႔သည္ ပြတ္တိုက္ေလေလ၊ အေရာင္ေတာက္ေျပာင္လာေလ ေလ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားသည္လည္း ဆန္းစစ္ေလေလ ပိုမိုေတာက္ေျပာင္ မွန္ကန္ လာေလေလပင္ျဖစ္သည္။ သိပံၸပညာ၏တိုးတက္မႈသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ား၏မွန္ကန္မႈကို ပိုမို ေပၚလြင္ထင္႐ွားလာေစေပသည္။
သက္႐ိွသတၲဝါအတြင္း ျဖစ္ေပၚလ်က္႐ိွေသာ METABOLISMေခၚ ဇီဝျဖစ္စဥ္မ်ားကို ေလ့ လာၾကည့္ပါက၊ သက္႐ိွသည္ စားေသာက္လိုက္ေသာ အစာအဟာရ ႐ုပ္ဝတၴဳမ်ားကို သက္႐ိွ ကလပ္စည္းမ်ားအျဖစ္ ျပဳျပင္ဖြဲ႔စည္းလိုက္(ANABOLISM)ျပီး ၊ တဆက္တည္းမွာပင္၊ ၄င္းသက္႐ိွ သြားလာ လႈပ္႐ွား လုပ္ကိုင္ရန္လိုအပ္ေသာစြမ္းအင္ရ႐ိွေရးအတြက္ ယင္းသက္႐ိွကလပ္စည္းမ်ား ကို ျပန္လည္ျဖိဳခြဲ(CATABOLISM)ျပီး ၊ ဇီဝ႐ုပ္ၾကြင္းမ်ားအျဖစ္ေျပာင္းလဲလိုက္ျပန္သည္။ ယင္းဇီဝ ျဖစ္စဥ္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္၊ သက္႐ိွ ကလပ္စည္းမ်ားသည္ အလြန္လ်င္ျမန္စြာ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္ စဥ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္သာ ႐ုပ္ဝတၴဳ အေကာင္အထည္အျဖစ္ ထင္မွတ္ေန ၾကျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။ အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ့သည့္ ျမတ္စြာဘုရားဥပမာေပးခဲ့ေသာ အလြန္လ်င္ ျမန္စြာလွည္႔ပတ္ေနသည့္ မီးလံုးၾကီးကို မီးကြင္းၾကီးသဖြယ္ ထင္မွတ္ေနျခင္းမ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ခႏၶာကိုယ္ဟုထင္မွတ္ ေနေသာအရာမွာ သက္႐ိွကလပ္စည္းမ်ား၏ ျဖစ္ပ်က္မႈ အစဥ္မွ်သာျဖစ္ျပီး၊ ငါ၊ ငါ႔ကိုယ္၊ ငါ႔ဝိညာဥ္ေကာင္ဟူ၍ အႏွစ္အသား တစ္စံုတစ္ရာမွ်မ႐ိွ၊ ဗလာ၊ နတၴိပင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ “အနတၲ“ တရားေတာ္မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း ဇီဝေဗဒသေဘာ တရားအရ ေတြ႔႐ိွရေပသည္။
တဖန္ ႐ူပေဗဒပညာ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း-
ေက်ာက္တံုးတစ္တံုးသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ပကတိမ်က္ေစ႔ျဖင့္ျမင္ေတြ႔ရသည့္အတိုင္း အတိအက် ပင္ အစိုင္အခဲျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ႐ူပေဗဒပညာ႐ွင္မ်ားကမူ ယင္းေက်ာက္ခဲကုိ ခဏမစဲေ႐ြ႔ လ်ားေနေသာအဏုျမဴအမႈန္ကေလးမ်ား၏ အစုအဖြဲ႔တစ္ခုဟုသာ ဆိုၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုအမႈန္ ကေလးမ်ားသည္ ဆြဲငင္ျခင္းမ်ားႏွင့္တြန္းကန္ျခင္းဆိုင္ရာ အီလက္ထ႐ြန္နစ္နိယာမမ်ားအရ တစ္ေပါင္း တည္းစုဖြဲ႔ေနရန္ ထိန္းထားျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။ အမွန္တြင္ အီလက္ထ႐ြန္မ်ား၏ ျဒပ္အားလံုးသည္ ၄င္း၏လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္းကို လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခ်က္မ်ားကေဖၚ ျပခဲ့ေပသည္။ ဤအခ်က္သည္ ျဒပ္ဝတၳဳ၌ ႐ုပ္အႏွစ္အသားမ႐ိွေၾကာင္းကို ျငင္းဆို၍မရေအာင္ သက္ေသျပခဲ့သည့္အျပင္ ျဒပ္သည္ စြမ္းအင္သန္႔သန္႔မွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပလာႏိုင္ခဲ့ေပ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သိပံၸပညာ၏ေတြ႔႐ိွခ်က္မ်ားအရ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ႐ုပ္ေလာကတစ္ခုလံုးကို ထင္ေယာင္ ထင္မွားျဖစ္ျခင္း (illusion) သာျဖစ္သည္ဟုဆိုရေပလိမ့္မည္။ ဤအျမင္မွားေနေသာ ေလာကၾကီး၌ စြမ္းအင္သည္ ျဒပ္ဝတၴဳအျဖစ္ အသြင္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဟန္ပါပါသ႐ုပ္ေဆာင္လ်က္ ႐ိွေပသည္။
ဤသို႔လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚ႐ႈျမင္မႈမ်ားကို ယေန႔သိပၸံပညာက အမွန္ တကယ္ပင္ မွန္ကန္ေၾကာင္းအတည္ျပဳေပးထားေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အသိ အာ႐ံု မ်ားအရ မည္သို႔ပင္ထင္ျမင္ေနေစကာမူ ႐ူပေဗဒကကၽြႏ္ုပ္တို႔အားတင္ျပေပးေသာ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ရပ္ ဆိုင္ရာကမၻာ့႐ုပ္ပံုလႊာသည္ကား အစိုင္အခဲသေဘာမ႐ိွ၊ ပံုသ႑ာန္မ႐ိွ၊ အႏွစ္အသားမ႐ိွေပ။ ဤအစိုင္အခဲ ပံုသ႑ာန္၊ အႏွစ္အသား သေဘာတရားတို႔ကို စၾကဝဠာတစ္ခုလံုး မည္သည့္ေနရာ တြင္မွ်မျမင္ေတြ႔ႏိုင္ေပ။ ခဏမစဲ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲေနေသာ သႏၲ တိ အစဥ္ အျဖစ၊္ အျမဲထာဝရ တည္႐ိွေနၾကသည့္ အတူတကြေပါင္းစပ္ထားေသာ စြမ္းအင္မ်ားသာ႐ွိေပသည္။
သိပံၸကမၻာ၌ အလွည့္အေျပာင္းသည္ အဏုျမဴကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ၍ စြမ္းအင္အျဖစ္သို႔ ျဖိဳခြဲႏိုင္သည့္ အခ်ိန္မွစတင္ခဲ့ေပသည္။ အဏုျမဴမွ စြမ္းအင္အျဖစ္သို႔ ျပိဳကြဲျခင္းသည္ ေရာင္ျခည္တစ္မ်ဳိးမွ အျခား တစ္မ်ဳိးသို႔ ကူးေျပာင္းေပးေသာနည္းစဥ္ျဖစ္သည္။ အီလက္ထ႐ြန္အမႈန္မ်ား၏ ခဏမစဲ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ပ်က္သံသရာလည္ေနျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႐ူပေဗဒသေဘာတရားအရ အစိုင္အခဲမ်ားဟူသည္မွာ ဟင္းလင္းျပင္ႏွင့္အခ်ိန္တို႔၏ အဆက္မျပတ္ျဖစ္ပ်က္ေနမႈအစဥ္၌ ျဖစ္ရပ္ငယ္မ်ားသာျဖစ္ၾကျပီး၊ ႐ုပ္ဝတၴဳဟူသည္မွာ အဓိက အားျဖင့္ အႏွစ္အသားမ႐ိွ ဟင္းလင္းျပင္သာျဖစ္ေပသည္။
အစိုင္အခဲသည္ပင္လွ်င္ အာ႐ံုမ်ားကေပးေဆာင္ေသာ မွားယြင္းသည့္အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ အေျခခံျပီး တီထြင္ထားသည့္ အသံုးအႏႈန္းေဝါဟာရတစ္ခုမွ်သာျဖစ္သည္။ အစစ္အမွန္္ျဖစ္ေသာ အေျခခံဟူူ၍မ႐ိွေပ။ သို႔ျဖစ္၍ အီလက္ထ႐ြန္မ်ားမွအစ ေကာင္းကင္တြင္သြားလာေနၾကေသာ ၾကယ္တာရာမ်ားအထိ မေ႐ြ႔လ်ားဘဲ တည္ျငိမ္ေနသည့္အရာဟူ၍မ႐ိွေပ။ မေ႐ြ႔လ်ားျခင္းဟူသည္ မွာ ထင္ျမင္ခ်က္မွ်သာျဖစ္ေပသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ သိပၸံပညာသည္ ၄င္းနည္း ၄င္းဟန္ျဖင့္ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ “အနတၲ” တရား ေတာ္ကို မွန္ကန္ေၾကာင့္ အတည္ျပဳထားေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စၾကဝဠာ သႏၲ တိ အစဥ္ႏွင့္ ႐ုပ္နာမ္တို႔၏အႏွစ္အသားကင္းမဲ့ျခင္းသေဘာတရားသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ား၏ အေျခခံ အခ်က္မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။
အတၲ၊ ငါေကာင္၊ ဝိညာဥ္ေကာင္႐ိွေၾကာင္းကို ဗုဒၶဝါဒတစ္ခုတည္းကသာ လက္မခံ ျငင္းပယ္ ျခင္းသည္ လူတို႔၏ေတြးေတာၾကံဆမႈသမိုင္းတြင္ ထူးျခားေနေသာ အခ်က္ၾကီးျဖစ္ေပသည္။ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေဒသနာမ်ားအရ ‘အတၲ’အယူဝါဒသည္ စိတ္ထင္မွ်သာျဖစ္ေသာ လြဲမွားသည့္အယူဝါဒျဖစ္၍ စိတ္တြင္အေကာင္အထည္ဟုထင္ျမင္ေနေသာအရာမ်ားမွာ အစစ္ အမွန္မ်ားမဟုတ္ၾကေပ။ ၄င္း ‘အတၲ’ ဝါဒသည္ ‘ငါ’၊ ‘ငါ့ဟာ’၊ ‘ငါ့သား’၊ ‘ငါ့မယား’ စသည့္ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ေပၚေစေသာ စိတ္အၾကံအစည္၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္ထား၊ ေလာဘတဏွာ မက္ေမာျခင္း၊ ေဒါသအာဃာတထားျခင္း၊ မာနၾကီးျခင္း၊ ေထာင္လႊားျခင္း အစ႐ိွေသာကိေလသာ အညစ္အေၾကးမ်ား ျပႆနာမ်ားကို ျဖစ္ထြန္းေစေပသည္။ ဤ ‘အတၲ’ ဝါဒသည္ လူပုဂိၢဳလ္ အခ်င္းခ်င္း ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားသည္မွအစ တိုင္းျပည္အခ်င္းခ်င္းစစ္မက္ျဖစ္ပြားရသည့္အထိ ကမၻာ့ဒုကၡ ျပႆနာအေပါင္းတို႔၏ မူလအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေပသည္။ အတိုခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ကမၻာေပၚတြင္ မေကာင္းမႈဟူသမွ်သည္ ဤမွားယြင္းေသာ ‘အတၲ’ ဝါဒတြင္အေျခခံေပသည္။
အနတၲ (ဝါ) ‘အတၲမ႐ိွျခင္း’ သေဘာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဒႆနအျမင္အားလံုးက လည္ပတ္ ေနေသာ ဗဟိုမ႑ိဳင္ျဖစ္၏။ အနတၲသေဘာကို သင္ၾကားေပးျခင္း၌ ေလးနက္သိမ္ေမြ႔ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားတန္ဖိုး႐ိွပါသည္။ လူတို႔သည္ အတၲကို အမွန္တကယ္႐ိွသည္ဟု ယံုၾကည္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ျခင္းကို စြန္႔ပယ္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက “ ‘အတၲ’ (ဝါ) ‘ငါ’ ႐ိွသည့္ ေနရာတိုင္း၌ စင္ၾကယ္သည့္ ကိုယ္က်င့္သီလမ႐ိွႏိုင္” ဟု မိန္ဆိုေတာ္မူ၏။ ‘ငါ’ ဟူေသာ ယူဆခ်က္ကို ေမာင္ထုတ္ထုတ္လိုက္စမ္းပါ၊ ကိုယ္က်ဳိးစြန္၍ အမ်ားအက်ဳိးသယ္ပိုးျခင္းသည္ ၄င္း၏ ေနရာမွန္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရား အေျခခံေပၚတြင္ ျပန္ လည္ေနရာရျပီးသား ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။
အကယ္၍ ျမတ္စြာဘုရားသာ ပြင့္ေတာ္မမူခဲ့ပါလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမွားႏွင့္အမွန္၊ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး၊ အေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိးတို႔ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခား မသိျမင္ႏိုင္ၾကဘဲ၊ “ေမာဟ” တည္းဟူေသာ အမိုက္ေမွာင္ဖံုးလႊမ္းမႈေၾကာင့္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲတြင္းမွ လြတ္ကင္းႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကိုသိ႐ိွပြားမ်ားၾကျပီး၊ တရားေတာ္ မ်ားကို ယံုၾကည္မႈသဒၵါထက္သန္စြာျဖင့္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ ပူေဇာ္ႏိုင္ၾကေစရန္ ရည္သန္လ်က္၊ ဤ“အနတၲ” တရားေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သိပံၸပညာေတြ႔႐ိွခ်က္မ်ားကို ေရးသားတင္ျပအပ္ပါ သည္။
က်မ္းကိုး။ BAPTIST, EGERTON C. ေရးသာေသာ “THE SUPREME SCIENCE OF THE BUDDHA” စာအုပ္ကို ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ဆိုသည့္ “သိပံၸနယ္လြန္ ဗုဒၶဘာသာ” စာအုပ္ကို မွီျငမ္းကိုးကား ေရးသားေဖၚျပပါသည္။
No comments:
Post a Comment