တရား႐ွာ ကိုယ္မွာေတြ႔

တရားကို အျခားတစ္ေနရာတြင္ ႐ွာေဖြေနရန္မလိုေပ။ မိမိခႏၶာကိုယ္တြင္ ျဖစ္ပ်က္လႈပ္႐ွားေနသမွ် ကို သတိျဖင့္ အာ႐ံုစူးစိုက္ျပီး အဆက္မျပတ္ ႐ႈမွတ္ ေစာင့္သိေနရန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ သတိျဖင့္ အာ႐ံုစူး စိုက္ျပီး အဆက္မျပတ္ ႐ႈမွတ္ ေစာင့္သိေနျခင္ျဖင့္ မိမိခႏၶာကိုယ္တြင္ တစ္လႈပ္လႈပ္ တစ္႐ြ႐ြ တစ္စစ္စစ္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲ လႈပ္႐ွားေနမႈမ်ားကို သတိျပဳမိလာေပမည္။

 ထိုအခါ မိမိခႏၶာကိုယ္တြင္း႐ိွ ႐ုပ္နာမ္တို႔သည္ မတည္မျမဲ အစဥ္ေျပာင္လဲေနသည့္ ‘အနိစၥ လကၡဏာၾကီး’ ကိုေတြ႔သိလာေပမည္။

ယင္းသို႔ မိမိခႏၶာကိုယ္တြင္း႐ိွ ႐ုပ္နာမ္တို႔္၏္ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္လဲေနျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း ‘ဒုကၡ လကၡဏာၾကီး’ကိုေတြ႔သိလာရေပမည္။ ယင္းဆင္းရဲျခင္း ‘ဒုကၡ လကၡဏာၾကီး’သည္ ငယ္႐ြယ္ႏုနယ္စဥ္တြင္ သိပ္မသိသာလွေသာ္လည္း အ႐ြယ္ေလးေထာက္၍ ဇရာေလးေဖါက္လာသည္ႏွင့္ အမွ် ပိုမိုသိသာ ထင္႐ွားလာေပသည္။

ယင္းမတည္ျမဲသည့္ ‘အနိစၥ’ သေဘာ၊ ဆင္းရဲျခင္း ‘ဒုကၡ’ တို႔သည္ မျဖစ္ခ်င္၍မရ၊ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် သူ႔သဘာဝအတိုင္း ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းေၾကာင့္ အစိုးမရ ‘အနတၲ လကၶဏာၾကီး’ ပင္ျဖစ္ေပသည္။

ဤသို႔ မိမိခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို သတိျဖင့္ အာ႐ံုစူးစိုက္ျပီး အဆက္မျပတ္ ႐ႈမွတ္ ေစာင့္သိေနျခင္ျဖင့္ မိမိခႏၶာကိုယ္ၾကီးသည္ မျမဲ ဆင္းရဲ၏ အစိုးမရဟု ‘အနိစၥ’ ‘ဒုကၡ’ ‘အနတၲ’ ဆိုေသာ လကၶဏာၾကီးသံုးပါးကို ထင္ထင္႐ွား႐ွားသိျမင္လာျပီး မိမိ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို စက္ဆုပ္႐ံြ႐ွာမုန္တီလာကာ မတြယ္တာ မတပ္မက္ မႏွစ္သက္ေတာ့မွသာ ဘဝတဏွာခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျပီး မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္မ်ားရ႐ိွကာ ယခုဘဝတြင္ပင္ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကေပမည္။ တဏွာ၏ခ်ဳပ္ျခင္းကို ‘နိေရာဓနိဗၺာန္’ဟု ေခၚဆိုပါသည္။

ခႏၶာငါးပါ၌ ႐ုပ္နာမ္တို႔၏ မျမဲျခင္းသေဘာ ဆင္းရဲျခင္းသေဘာႏွင့္ အစိုးမရ အတၲမ႐ိွျခင္းသေဘာ တို႔ကို ဉာဏ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ႐ႈပြားျခင္းသည္ ဝိပႆနာ မည္၏။

မိမိခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို သတိျဖင့္ အာ႐ံုစူးစိုက္ျပီး အဆက္မျပတ္ ႐ႈမွတ္ ေစာင့္သိေနျခင္ျဖင့္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ဟူသမွ်ကို ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ ကံသံုးပါးစလံုးျဖင့္ ျပဳလုပ္ခြင့္မရႏိုင္ေတာ႔ပဲ၊ မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္ျခင္း သမာသမာဓိကိုျဖစ္ေပၚေစေပသည္။ သမာဓိအားေကာင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ဳိးတို႔ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားျပီး ထိုးထြင္းသိျမင္ႏိုင္ေသာ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာကို သိျခင္း(ယထာဘူတဉာဏ္) ျဖစ္၏။ ထိုဉာဏ္ျဖစ္သူမွာ သံသရာဝဋ္ဒုကၡတို႔၌ ျငီးေငြ႔ျခင္း(နိဗိၺႏၵ) တည္းဟူ ေသာ အားေကာင္းသည့္ ဝိပႆနာဉာဏ္(ဗလဝ ဝိပႆနာဉာဏ္)ျဖစ္၏။ ထိုဉာဏါ္ျဖစ္သူမွာ တပ္မက္ျခင္း ကင္းေသာ မဂ္တရားျဖစ္၏။ မဂ္တရားျဖစ္သူမွာ ဝိမုတိၲေခၚ အရဟတၲဖိုလ္တရားျဖစ္၏။ ယင္းဖိုလ္တရားျဖစ္ သူမွာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကိုဆင္ျခင္ျခင္း(ပစၥေဝကၡဏာဉာဏ္)ျဖစ္၏။ ယင္းဉာဏ္ျဖစ္သူမွာ အၾကြင္းမ႐ိွေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုပင္ခံယူရ႐ိွႏိုင္၏။(အံ၊ ၃-၅၀၅)

အသိႏွင့္အက်င့္ ျပည့္စံုညီညြတ္ၾကျပီး ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါ ေစ...

ညႊန္း - ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ သာသနာေရးဝန္ၾကီးဌာန၊ သာသနာေတာ္ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးဦးစီးဌာန မွထုတ္ေဝေသာ “ဗုဒၶဘာသာေကာင္းတစ္ေယာက္” ၊ စာ - ၃၇၃။

“ေသခါနီးမွာ အိပ္ရာဟာ ရိပ္သာျဖစ္ဖို႔ သိပ္အေရးၾကီးတယ္” 

 ေသခါနီမွာ အိပ္ရာဟာ ရိပ္သာျဖစ္ဖို႔ အခုထဲက ျပင္ဆင္ၾကဖို႔လိုတယ္။ ေထြေထြထူးထူး အခ်ိန္ယူ ေနစရာမလိုပါဘူး။ အိပ္ရာဝင္တဲ့အခ်ိန္ တစ္ေရးႏိုးတဲ့အခ်ိန္ အိပ္မေပ်ာ္ေသးခင္ အိပ္ရာထဲမွာလဲေလ်ာင္ ယင္း မိမိခႏၶာကိုယ္ထဲက တစ္လႈပ္လႈပ္တစ္႐ြ႐ြ ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ်ကို အာ႐ံုေလးစိုက္ျပီး ေစာင့္သိေနျခင္းျဖင့္ မိမိခႏၶာကိုယ္ၾကီးမွာ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ပ်က္လႈပ္႐ွာေနတဲ့ မတည္မျမဲ ေျပာင္လဲေနတဲ့ ‘မျမဲတဲ့သေဘာ’၊ မျမဲလို႔ ‘ဆင္းရဲေနတဲ့သေဘာ’ နဲ႔ မျမဲ ဆင္ရဲတယ္ဆိုတာေတြဟာ မျဖစ္ခ်င္လို႔လဲမရဘဲ သူ႔သေဘာအတိုင္ သူ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကလို႔ ‘အစိုးမရတဲ့ သေဘာ’ ေတြကို ႐ႈသိႏိုင္ပါတယ္။

မိမိခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို သတိျဖင့္ အာ႐ံုစူးစိုက္ျပီး အဆက္မျပတ္ ႐ႈမွတ္ ေစာင့္သိေနျခင္ျဖင့္ မေကာင္း မႈ အကုသိုလ္ဟူသမွ်ကို ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ ကံသံုးပါးစလံုးျဖင့္ ျပဳလုပ္ခြင့္မရႏိုင္ေတာ႔ပဲ မဂၢင္႐ွစ္ပါး ထဲက သီလမဂၢင္ (၃)ပါးကိုလည္းေစာင့္ထိန္ျပီးျဖစ္တယ္၊ သမာဓိမဂၢင္ (၃)ပါးလည္းျဖစ္ေပၚေနပါတယ္၊ သမာဓိအားေတြေကာင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် ပညာဉာဏ္ေတြလည္းပြင့္လင္းလာျပီး တစ္ဆင့္ထက္ တစ္ဆင့္ ျမင့္သထက္ျမင့္ကာ ဆင္းရဲျခင္းခ်ဳပ္ျငိမ္းရာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။

သီလ သမာဓိ ပညာ အဂၤါ ၃ ရပ္ကို ျပည့္စံုေအာင္ထူေထာင္ျခင္းသည္ အဆံုးစြန္ ေအးျငိမ္းျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေစႏိုင္သည့္လမ္းသာျဖစ္ေပသည္။

႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ပြားမ်ားဆင္ျခင္ရန္ 

၁။ ဤကိုယ္ကာယ၊ တစ္လံမွ်၌၊ ႏွစ္ဝ႐ုပ္နာမ္၊ ျဖစ္၍ခ်ဳပ္၏၊ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး၊ အလြတ္ထား၍၊ ဤကားလိပ္ျပာ၊ ဤမွာဇီဝ၊ ဤအတၲဟု၊ ညႊန္ျပဖြယ္ရာ၊ မ႐ိွပါသည္၊ ခႏၶာနာမ္႐ုပ္မွ်ပါတကား။

၂။ နာမ္႐ုပ္တရား၊ ဤႏွစ္ပါးလည္း၊ ႐ွည္လ်ားကာလ၊ မတည္ၾကဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၍၊ ႏွိပ္စက္ျခင္းရာ၊ လိုမပါဘူး၊ သဘာဝအား၊ ဤသံုးပါးေၾကာင့္၊ ျဖစ္ပြားသမွ်၊ အနိစၥသည္၊ ဒုကၶ+အနတၲပါတကား။ ကိုယ္ခႏၶာကို ႐ုပ္ကလာပ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထား၏။ စိတ္ႏွင့္ ေစတသိက္မ်ားကို နာမ္ဟုေခၚ၏။ (အဘိဓဇ မဟာရ႒ဂု႐ု- မင္းကြန္းဆရာေတာ္)

ညႊန္း - ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္၊ ယဥ္ေက်းလိမၼာ ရင္ေသြးကမၻာ၊ စာ ၁၂၂-၁၂၃။

 ျမတ္စြာဘုရား၏သာသနာေတာ္ၾကီးႏွင့္လည္းၾကံဳခိုက္ မ႐ုန္းလိုက္လွ်င္ အ႐ံႈးနင့္ျပင္ ႐ိွျခိမ့္မည္။
 မေကြ႔ မေကာက္ အေျဖာင့္တရားေတြ႔ပါသားႏွင့္ အမ်ား႐ူးတိုင္း နင္မ႐ူးႏွင့္။
ထူးသည့္အခါ၊ ဝိပႆနာကို အခါခါပြားမွ သြားမည့္သံသရာ အစဥ္ပါမည္ သင္သာသတိထား။
အေျပာသမား၊ အဖတ္သမား၊ အမွတ္သမားဘဝမွ အလုပ္သမားဘဝသို႔ ခ်ီတက္ၾကပါစို႔ ဟု ေက်းဇူး႐ွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီက မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

1 comment:

  1. မ်ားသတၱဝါတို႔အတြက္ ေမတၱာေရွ႔ထားၿပီး Blogspot ကို Credit ေပးကာ ၿပန္လည္ေဖၚၿပါရေစခင္ဗ်ား။

    ReplyDelete